W każdej dziedzinie zawodowej potrzebujemy odpowiednich technik, które nie tylko pozwolą nam osiągać zyski, ale również generować oszczędności. Jest to podstawa działania jakiegokolwiek biznesu oraz coś koniecznego do osiągania wymiernych rezultatów, aby firma mogła nie tylko istnieć i nas utrzymywać, ale również rozwijać się i móc dawać nam coraz więcej korzystnych efektów swoją pracą.
Nie inaczej jest w przypadku wszystkich biznesów związanych z transportem, zwłaszcza w przypadku transportu osób oraz rzeczy. Z tego powodu istotne, aby wybierać zawsze odpowiednie rozwiązania w sytuacjach, w których jesteśmy narażeni przede wszystkim na straty. Zarówno puste przebiegi, jak i wolne przebiegi wykorzystane w odpowiedni sposób będą generować dla nas odpowiednie oszczędności.
Czym są puste przebiegi?
Przede wszystkim puste przebiegi są czymś naturalnym, co występuje w transporcie i wynika z jego formy. Zarówno w transporcie osób, jak również i rzeczy puste przebiegi są czymś spotykanym nawet w 30% wszystkich przejazdów ciężarówek czy autobusów. O wolnych przebiegach mówi się wówczas, gdy dane auto nie przynosi korzyści finansowych, a generuje jedynie straty podczas poruszania się daną trasą. Wynika to zazwyczaj z braku przewożonych osób czy braku ładunku albo niedostatecznego ładunku. Dlaczego nie da się wyeliminować całkowicie pustych przebiegów? Dlatego, że są naturalne i… konieczne. Autobus czy ciężarówka muszą dojechać na miejsce załadunku albo przystanek, aby móc odebrać zakontraktowany towar albo przewieźć umówioną grupę. Droga, którą pusta ciężarówka przebywa do magazynu po towar, a także droga, którą wraca na pusto już bez towaru – to jest właśnie wolny przebieg. Również w przypadku, gdy autobus wiezie np. grupę kolonijną, pustym przebiegiem nazwiemy okres od dyspozytorni do przystanku, gdzie czeka grupa.
Eliminacja pustych przebiegów
Puste przebiegi to nie tylko brak oszczędności dla firmy, ale również zwiększona emisja dwutlenku węgla do atmosfery. W większości jednak pustym przebiegom można zapobiegać na kilka sprawdzonych sposobów. Pierwszym z nich jest zastosowanie racjonalizacji i optymalizacji transportu, przede wszystkim z użyciem odpowiednich programów planujących podróże, ale również przy coworkingu, czyli współpracy z innymi firmami. Jeśli nasza ciężarówka ma pusty przebieg w jednym kierunku, to możemy poszukać firmy, która nie posiada własnej floty transportowej, ale ma ładunek do przewiezienia na całości czy części pokonywanej przez auto trasy. W ten sposób pobierzemy opłatę za usługę i zwiększą się oszczędności związane z pustymi przebiegami.
Więcej na ten temat przeczytasz na stronie Comfort Class